↑ Terug naar Ombouwservice

Oyster/Caro Vision software upgrade / ombouw

Canal Digitaal is alleen via de Astra-3 te ontvangen.
Joyne, de nieuwe provider zendt uit via de Eutelsat 9b

Niet alle Oyster Vision modellen kunnen de Astra-3 makkelijk of zelfs helemaal niet vinden. Er zijn mogelijkheden om dit toch te realiseren.

Een overzicht van de modellen:

Oyster Vision 1 controller

 

Oyster/Caro Vision 1 

Geen software update mogelijk.

De oplossing voor ontvangst van de Astra 3: klik HIER

 

 

Oyster Vision 2 controller

 

De Oyster/Caro Vision 2 en 3:

Software update voor Astra 3 en Eutelsat 9b
De kosten zijn afhankelijk van de huidige software versie in de Oyster/Caro blackbox.
De kosten voor versie lager V2.18, € 50,-.
Hoger dan V2.18 dan zijn de kosten voor de update €25,-.

 

Bovenstaande bedieningspaneel komt voor bij de Oyster/Caro Vision 2

Onderstaande paneel wordt gebruikt bij de Oyster/Caro Vision 2 en 3.

Oyster Vision 2 contoller

LET OP!!!! De Oyster/Caro Vision 2 blackbox  heeft een z.g. SD receiver om een satelliet te kunnen vinden.  Op de Astra 3 satelliet zijn de laatste tijd vele SD transponders uitgezet. Op dit moment is er slechts één transponder die nog in SD uitzendt. Dit houdt in, dat als deze ook uit de lucht gaat (niemand weet wanneer) dan is de Oyster/Caro Vision 2 niet meer in staat om de satelliet te vinden. De schotel zal dan rondjes blijven draaien. Dit is niet meer met een software update op te lossen.

Een oplossing is er:

Worldwide Satellite bied u in samenwerking met Nederlandse importeur en fabrikant Ten Haaft (oyster) de mogelijkheid aan om de stuurkast in te ruilen voor de Oyster HDTV ontvanger die wel beschikt over een HD tuner waarmee de Astra 3 weer te ontvangen is, dit houd in dat de blackbox (BB) en het bedieningskastje met de vier knopjes en de huidige satellietontvanger komen te vervallen, hiervoor in de plaats komt dan de Oyster HDTV ontvanger Europe:

receiver_hd_europe

 

De dakunit kan blijven zitten. In de meeste gevallen komt de HDTV ontvanger op de plek waar nu de blackbox gemonteerd zit, echter loopt er dan vaak een coaxkabel van deze BB naar de satellietontvanger of televisie, nu moet er een HDMI kabel worden aangelegd van de nieuwe HDTV ontvanger naar de televisie, dit kan in sommige gevallen een vrij moeizaam en tijdrovend “klusje” zijn. Omdat er zovele indelingen zijn is het onmogelijk om op voorhand hier een prijs voor te geven.

De kosten voor omruil naar HDTV bedragen met inruil van de Blackbox en het bedieningspaneel:

  • Oyster Vision 2 voor bouwjaar 2012 € 649; zie voorbeeld hieronder
  • Oyster Vision 2 vanaf bouwjaar 2012 € 499; zie voorbeeld hieronder
  • De datum staat op de sticker onderop de blackbox, bij geen datumsticker wordt een bouwjaar tot 2012 gehanteerd.
  • Oyster Vision I van 2002 tot 2006 € 910; wereldkaart, geen inruil!
    In deze HDTV ontvanger moet ook nog een Common interface worden geplaatst € 65,-
    Kosten zijn inclusief btw maar exclusief montage, hier is geen exacte prijsindicatie voor te geven.
    Bij ombouw/inruil naar de HDTV ontvanger moet altijd de blackbox en het bedieningskastje worden ingeleverd.
    Het bedrag zonder inruil is € 910,-Oyster Vision 2 bouwjaar voor 2012
    Oyster Vision 2 oud model

Oyster Vision 2 bouwjaar na 2012: Let op! bouwjaar wordt bepaald door de sticker onderop de blackbox,

Oyster Vision 2 nieuw model

Oyster Vision 3, geschikt voor Astra 3 en HD dus aktie ondernemen is niet nodig.

Oyster Vision 3

31 reacties

1 ping

Naar het reactie formulier

  1. Bert van den Broek

    Beste lezer,

    Ik ben in bezit van een Oyster Vision 2.
    als ik een update voor astra 3 wil laten uitvoeren waarmee moet ik dan langskomen?

    Met dank op voorhand voor info.

    Vriendelijke groet van Bert van den Broek.

    1. Dennis

      Beste Bert,

      Voor het updaten van de Oyster Vision 2, zodat deze ook geschikt is voor Astra 3 ontvangst, komt u met de camper/caravan bij ons langs. Maakt u wel altijd even een afspraak via info@wwsat.nl

      1. Bert van den Broek

        Beste Dennis bedankt voor info. Afspraak heb ik met Rob gemaakt.
        Kreeg op je 06 een voicemail die niet ingesproken kon worden.
        Groet Bert.

        1. Dennis

          Okay, tot ziens!

  2. Ruud

    Hoi,

    Ik heb een Samy Vision II, met het standaard witte bedieningskastje met vier knoppen (zoals die van Oyster). Ook ik heb problemen met Astra 3, wat is er nodig om te updaten? En wat zijn de kosten?

    Moet ik perse langskomen met de camper?

    Bedankt!

    Groeten,
    Ruud

    1. Dennis

      Wilt u in het MENU van de besturingseenheid kijken welke software versie daar in zit? Als wij de software updaten is het beste met de camper langs te komen zodat we het direct kunnen controleren op goede werking.

  3. g kuyvenhoven

    ik heb een oystervision 2 deze kan astra 3 niet vinden de softwaren 14-10-2005 het probleem ik kan niet langs komen want mijn caravan blijft in spanje staan gaag een berichtje terug alvast bedankt g kuyvenhoven

    1. Dennis

      Geachte heer/mevrouw,

      Ik weet niet goed wat wij voor u kunnen betekenen. Wij voeren de update bij ons in de werkplaats uit. Of u moet twee tickets + overnachting betalen 🙂 Enige optie is dat u de besturingseenheid (blackbox) uit de caravan haalt en mee neemt. Echter, dan kunnen wij hem niet bij u in de caravan testen en bestaat de kans dat hij niet helemaal optimaal werkt.

  4. Roel

    Ben in het bezit van een oister schotel openzet camper maand terug gekocht.
    Via leverancier lokaal in de buurt van drachten kastje opgestuurd maar duurt al meer dan twee week.

    Lees dat het soms ter plekke te kunnen maar onze software was oud.

    Iemand ervaring hoelang dit normaal duurt.
    En kan je mogelijk ook een ander kastje monteren om toch op vakantie te kunnen zaterdag?

    1. Dennis

      Geachte Roel,

      Een Oyster2 kan bij ons in de werkplaats direct voorzien worden van een update.
      Helaas hebben wij geen leen-kastjes.

  5. Angela

    Hoi,
    Mijn Oyster Vision 2 vind niet altijd de Astra 1. Wanneer het fout is en handmatig instel, zie ik horizontaal 178 graden staan i.p.v. 194, waarop de Astra 1 wel te vinden is. Waarschijnlijk heeft de Oyster een andere sateliet gevonden, Hotbird misschien?

    Nu is er recent een andere lnb ingegaan omdat ik helemaal niet ontving. Nu ontvang ik met wat moeite de zenders weer. De software is nog niet ge-updated. Is dat van belang in mijn situatie? Overigens was het voor dat de lnb defect raakte ook niet op orde.

    Gr. Angela

    1. Dennis

      Hallo Angela!

      Blijft lastig op afstand te bepalen wat de exacte oorzaak is. Ik vermoed wel dat de software update een oplossing zal bieden. Wanneer u een afspraak maakt met onze werkplaats kunnen wij enkele metingen verrichten.

      1. Angela

        Hoi Dennis,
        Dank voor je reactie, maar even langskomen is momenteel geen optie. Wel heb ik nog de software gedownload (Endkundenkarte Vision II (2).zip) en op een sd-kaartje gezet, maar om wat voor reden dan ook krijg ik een cardread error. Op mini sd-kaartjes reageert het systeem helemaal niet en met SDHC krijg ik genoemde fout. Heb jij nog een tip? Als het echt niet gaat lukken moet ik maar een keer afspreken.
        Gr Angela

        1. Dennis

          Hallo!

          Ik kom die error ook best vaak tegen. Soms helpt het als ik een andere kaart kies, maar veelal niet.

          1. Angela

            Hoi Dennis

            Met je reacties kom ik niet veel verder dan wat ik zelf al gevonden had. Ik krijg het gevoel dat je het ook niet weet, of dat je je kennis niet wil delen. Ik laat het hierbij en zoek verder voor een oplossing. Gr Angela

          2. Dennis

            Hallo Angela! Het is niet mijn bedoeling jou dat gevoel te geven. Ik ondervind hetzelfde met die kaartjes. In de ene Oyster gaat het goed, mits de software in de blackbox niet te oud is, en in de ander weer niet. Krijg ik die foutmelding, dan ga ik er niet verder mee lopen klooien. Ik heb een apparaat waarmee ik de blackbox aan een laptop “hang”. Waarom uren lopen zoeken naar een oorzaak van iets als ik het binnen enkele minuten kan oplossen? Ik besteed mijn tijd liever op een andere manier 🙂 Ik zie elke dag mensen in de werkplaats in Purmerend die willen dat we de update uitvoeren. Echt, ze komen uit Stadskanaal, Lommel, Zwolle, Haarlem en ga zo maar door. Geloof me, er is geen “geheime truuk” die ik je niet wil vertellen.

  6. Ed van der bruggen

    Hallo Dennis,

    Ik heb een oyster vision II.
    MIijn probleem is dat ik niet altijd Astra i kan vinden.
    Hij stop wel en zegt dat hij hem heeft gevonden, maar geen beeld. Als ik dan de receiver (SAT801) via de afstandsbediening en menu op Astra 2 set, krijg ik Engelse kanalen te zien.
    Het lijkt dus of hij ook Astra twee locked. Terwijl het kwaliteitssignaal als de sterkte dan van beide astra’s op resp. 78% en 80% staan.
    De topics hier gelezen en mijn software gecontroleerd deze is.: 1.03a
    Ik begrijp dat ik een afspraak moet maken om langs te komen om een update te krijgen. Tevens kan ik dan uitrichten op Astra 3 voor de HD-kanalen begrijp ik !
    Ik kom uit Amsterdam, dus geen probleem.
    Kan ik aankomende week langs komen?
    Met vriendelijke groeten,
    Ed

    1. Dennis

      Hallo!

      Ik heb toevallig van de week zo’n situatie meegemaakt. Een software update is niet altijd een oplossing. Ik vergelijk het met een defecte auto. Even wassen en poetsen lost dan niet het probleem op. Soms is reparatie nodig van de Osyter installatie. Maak even een afspraak via info@wwsat.nl dan gaan we we naar kijken.

  7. andré

    alles deed het perfect maar omdat ik niet via astra 1 alle zenders kon ontvangen,heb ik contact met Obeling gezocht het verhaal besproken deze verzocht mij het schakel kasje op te sturen om te kijken voor een software update,is via een leverancier gebeurt maar nu blijft de schotel maar draaien en ka niets vinden na wat heen en weer gebel ben ik niets opgeschoten alleen €75 armer en geen tv meer..wat kan ik nu doen om toch alles weer voor elkaar te krijgen.

    1. Dennis

      Hallo! Welk model heeft u? De Oyster Vision met Europa kaart of een opvolgend model?

  8. Johan

    In mei 2014 heb ik een ruilkastje gekregen met update voor de Oyster 2. Zowel Astra 1 als Astra 3 worden gevonden, maar omschakelen duurt soms erg lang na meldingen van ‘geen signaal’ en/of ‘gecodeerd signaal’. Kan dat misschien worden opgelost door een lnb met dubbele kop te plaatsen?

    1. Dennis

      Hallo! Dat lijkt mij een overbodige oplossing. Immers met uw installatie moet u kunnen draaien van Astra1 naar Astra3. Maakt u een afspraak zodat wij in de werkplaats de oorzaak van deze storing kunnen verhelpen.

      1. JoJo

        Ik krijg na overschakelen naar Astra3 ook de melding ‘geen signaal’. wat kan de oorzaak zijn?

        1. Dennis

          Hmmm… dat kan ik zo 1-2-3 niet zeggen. Dat zullen wij in de werkplaats moeten nalopen.

  9. Huub

    Hallo,

    Ik sta in Frankrijk met mijn camper en ontvang met mijn oyster (versie 1.09) op de astra 1, alleen nog maar engelse zenders. Heeft de oyster dan een verkeerde satelliet te pakken? Daar het probleem zich nu pas voordoet zou ik willen weten of ik de schotel handmatig kan instellen om de juiste satelliet te ontvangen?

    1. Dennis

      Hallo! Een veel voorkomend probleem. Een andere oplossing dan NOGMAALS te zoekopdracht OF handmatig is er niet.

  10. Gerald

    Hallo,
    Ik woon op Sardinië, in het zuiden, heb net een schotel van 120 cm geplaatst om met de laatste tripple LNB via Astra 3 en 1 de HD zenders te ontvangen. Werkt uitstekend nu, maar de Astra 2 krijg ik (nog) niet. Vraagje, kan ik een andere schotel met gewone LNB op Hotbird richten en op de een of andere manier doorschakelen naar de kabel waar die tripple LNB op zit? Of geeft dat moeilijkheden? En zo ja, hoe voorkom ik dat?
    Hartelijk bedankt

    1. Dennis

      Hallo!

      Dat is op enige wijze wel mogelijk. Maar dat is geheel afhankelijk van uw apparatuur en … uw kennis van satelliettechniek. Ik adviseer een lokale satellietwinkel op te zoeken en deze te vragen dit voor u te doen.

  11. Emile

    Ik heb een Samy Vision II met nieuwe relase m.a.w ik kan de Astra 23,5 vinden. Ik heb wel moeilijkheden met de astra 28 deze wordt niet gevonden. Er zitten 3 zoek tranponder frequeties in de unit. Weet niet hoe ik daar tussen kan wisselen en welke van de transponder frequentie juist is.

    1. Dennis

      Hallo!

      Het beste maakt u een afspraak met onze werkplaats zodat wij het probleem van “dichtbij” kunnen bekijken.

  12. Magnus Poos

    Wij hebben een Oyster Vision 2 met Amiko Mini HD ontvanger en konden op de camping in Noord Holland geen Astra 3 meer ontvangen.
    Gebeld met WWsat.nl en konden dezelfde dag even aankomen voor een update.
    Oyster module en Amiko ontvanger meegenomen, werden beide meteen ge-update
    en alles werkt weer perfect.
    Geweldige service, nogmaals mijn dank daarvoor.

    Magnus
    Limburg

  1. Draadje over update Oyster en Samy » Worldwide Satellite

    […] Oyster Vision software upgrade […]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *